Regulamin sklepu internetowego
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym nanomax.pl prowadzonym przez [firma] z siedzibą w [adres], NIP: [NIP], adres poczty elektronicznej: [e-mail].
- Terminy użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
- Klient – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) lub osoba prawna, która dokonała zakupu lub zamierza dokonać zakupu w sklepie internetowym nanomax.pl. Klientem może być zarówno konsument, jak i przedsiębiorstwo,
- Sprzedawca – [firma] siedzibą w [adres], NIP: [NIP], adres poczty elektronicznej: [e-mail],
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem nanomax.pl,
- Konsument – zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Użytkownik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W rozumieniu niniejszego Regulaminu Konsumentem jest także przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który zawiera umowy niemające charakteru zawodowego, wynikające z przedmiotu jego działalności;
- Konto Użytkownika – konto w Sklepie przypisane do danego Klienta, zawierające dane podane podczas Rejestracji,
- Regulamin – niniejszy dokument wraz ze wszystkimi załącznikami.
- Sklep oferuje produkty chemii gospodarczej do sprzedaży detalicznej za pośrednictwem Internetu. Wyżej wymienione produkty dostępne są za pośrednictwem Sklepu w postaci gotowych towarów.
- Szczegółowe informacje o produktach znajdują się na stronie nanomax.pl oraz są przekazywane drogą elektroniczną poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą listownie na adres wskazany w ust. 2b, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: [adres] oraz pod numerem telefonu: [numer].
§2 Warunki świadczenia usług
- W celu złożenia zamówienia za pośrednictwem Sklepu, Klient musi spełniać następujące wymagania techniczne:
- posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie podłączone do Internetu;
- mają dostęp do poczty elektronicznej;
- korzystać z przeglądarki internetowej (zaleca się korzystanie z najnowszej wersji),
- używać minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768,
- włączyć opcję zapisywania plików cookie w przeglądarce internetowej.
- Sklep internetowy zapewnia dostęp do usług online w postaci:
- Rejestracja i prowadzenie Konta Użytkownika,
- formularz zamówienia,
- formularz kontaktowy,
- Newsletter.
- Sklep nie pobiera żadnych opłat z tytułu świadczenia ww. usług.
- Wyżej wymienione usługi świadczone są przez czas nieokreślony. Klient może zrezygnować z danej usługi w każdym czasie, bez podania przyczyny, wysyłając stosowną wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy. Klient może odstąpić, bez podania przyczyny, od umowy o świadczenie którejkolwiek z usług w terminie 14 dni od dnia złożenia zamówienia w sposób określony powyżej.
§3 Zawieranie umów
- Umowa zawierana jest między Sprzedawcą a Klientem.
- Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Sklepu są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie obejmują kosztów wysyłki.
- Jeśli dotyczy to produktu, Sprzedawca dołoży należytej staranności, aby zdjęcia produktów odzwierciedlały ich kolor, charakter, fakturę i stan. Kolory produktów na zdjęciach, z uwagi m.in. na różną rozdzielczość, kalibrację i jasność ekranu komputera Kupującego, na którym wyświetlane są zdjęcia lub użycie lampy błyskowej, mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistości. Z tego powodu Sklep zawiera opis produktu i jego kolor. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy najpierw skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Zamówienia można składać za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, korzystając z Formularza Zamówienia (bez rejestracji) lub korzystając z Konta Użytkownika. Sprzedający nie będzie prowadził sprzedaży przez telefon lub e-mail.
- W celu dokonania zakupu Klient wybiera interesujące go produkty w Sklepie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Po zakończeniu wybierania produktów klient przechodzi do zakładki, w której może wybrać metodę dostawy produktu i metodę płatności.
- Następnie Klient powinien kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”, co spowoduje przekierowanie Klienta na stronę internetową zawierającą informacje o dokonanym zamówieniu. Informacje te obejmują między innymi główne cechy zamówionych towarów, łączną cenę wraz z podatkami i kosztami wysyłki, dane Klienta wprowadzone w formularzu zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia, Klient powinien potwierdzić zamówienie poprzez kliknięcie przycisku “Zamawiam i płacę” znajdującego się pod podsumowaniem zamówienia.
- Klikając przycisk “Zamów i zapłać”, Klient oświadcza, że jest świadomy złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia zamówienia, tj. z chwilą kliknięcia przycisku “Zamawiam i płacę”.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą przyjęcie zamówienia do realizacji wraz ze szczegółami zamówienia, które obejmują między innymi: określenie głównych cech zamówionego towaru, termin realizacji zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i kosztami dostawy, przedstawienie danych osobowych Klienta podanych w formularzu zamówienia.
- Zawarta umowa będzie przechowywana, zabezpieczona i udostępniona przez:
- udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu,
- odnotowanie treści umowy w systemie informatycznym Sklepu,
- wysłanie wiadomości, o której mowa w ust. 10 powyżej.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w ramach umowy sprzedaży, jeżeli dane kontaktowe i adresowe Klienta są nieprawdziwe.
§4 Terminy i metody płatności
- Serwis oferuje następujące formy płatności za zamówienie:
- ………
- Pośrednikiem płatności jest dostawca narzędzia Stripe.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od daty zakupu.
- W przypadku konieczności dokonania zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Sprzedawca dokona zwrotu na ten sam instrument płatniczy, przy użyciu którego Klient dokonał płatności.
§5 Ceny I promocje
- Dla celów niniejszej sekcji poniższym terminom nadaje się następujące znaczenie:
- Cena – kwota wynagrodzenia brutto (wraz z należnymi podatkami) należna Sprzedawcy z tytułu sprzedaży produktu.
- Najniższa Cena – najniższa Cena, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki Ceny lub która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki (gdy produkt jest oferowany do sprzedaży krócej niż 30 dni).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów zamieszczonych na stronie internetowej Sklepu. Ceny produktów w umowie sprzedaży zawartej z Klientem przed zmianami pozostają wiążące dla Klienta.
- Najniższą cenę podaje się w każdym przypadku informacji o obniżeniu ceny, obok informacji o obniżonej Cenie, zgodnie z art. 4 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178).
- Ceny na stronie internetowej sklepu:
- obejmują wszystkie obowiązujące cła i podatki,
- nie obejmują kosztów dostawy (dostarczenia produktu do Klienta), które są ustalane odrębnie.
- Koszt dostawy produktów prezentowany jest na podstronie koszyka przy wyborze sposobu dostawy i uzależniony jest od wartości zamówionych produktów, wybranej przez Klienta formy płatności za produkty oraz wybranej przez Klienta formy dostawy zamówionych produktów.
§6 Metody i koszty dostawy
- Klient ponosi koszty dostawy zamówionych produktów do miejsca przeznaczenia.
- Produkty są dostarczane pod wskazany adres na terenie Unii Europejskiej. Opłaty za dostawę produktu zostaną wskazane w panelu oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia.
- Sprzedawca oferuje następujące metody dostawy produktów:
- usługa kurierska,
- przez jednego z dostawców paczkomatów.
- Czas realizacji zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty za zamówiony towar na koncie Sprzedającego. Czas dostawy podany jest w karcie produktu.
§7 Prawo do odstąpienia od umowy
- Postanowienia niniejszego artykułu stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem.
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki lub osobistego odbioru towaru, bez konieczności podawania przyczyny odstąpienia.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć korzystając z formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu regulaminu na kontaktowy adres e-mail: [e-mail].
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez wykorzystania formularza nie wpływa na skuteczność odstąpienia. Aby oświadczenie było skuteczne, musi zostać wysłane przed upływem terminu wskazanego powyżej.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną (na adres podany przy składaniu zamówienia).
- Konsument powinien zwrócić zamówione produkty w terminie 14 dni od dnia przesłania Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za nieważną.
- Konsument ponosi wszelkie bezpośrednie koszty zwrotu zamówionych produktów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towarów, jeżeli zmniejszenie wartości wynika z korzystania z towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towarów, takich jak koszty czyszczenia, koszty naprawy części, koszty wymiany etykiet. Aby określić charakter, cechy i funkcjonalność towarów, Konsument musi obsługiwać i sprawdzać towary w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów związanych z wybranym przez Konsumenta sposobem dostawy innym niż tańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sklep). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie ma zastosowania do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w których przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
§8 Odpowiedzialność za zgodność wykonania z umową, procedura reklamacyjna
- Sprzedający jest zobowiązany do świadczenia usług i dostarczania towarów zgodnie z umową. Sprzedawca jest prawnie zobowiązany do dostarczenia towarów bez wad.
- Zasady odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy na Konsumenta reguluje rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przepisami ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za niezgodność towaru z umową istniejącą w chwili wydania towaru i ujawnioną przed upływem dwóch lat od tej chwili, chyba że wskazany przez Sprzedawcę termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy. Przed upływem powyższego terminu Konsument może zawiadomić Sprzedawcę o stwierdzeniu niezgodności poprzez przesłanie stosownej wiadomości przy wykorzystaniu jednego ze sposobów kontaktu ze Sprzedawcą, o których mowa w §1 ust. 5.
- Sprzedawca potwierdza otrzymanie reklamacji i wzywa Konsumenta do niezwłocznego dostarczenia Sprzedawcy towaru niezgodnego z umową, w celu ustosunkowania się do reklamacji.
- Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, towary zostaną odesłane wraz z oświadczeniem, dlaczego reklamacja nie jest zasadna.
- W przypadku braku ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej doręczenia, przyjmuje się, że Sprzedawca uznał reklamację Klienta i jego roszczenia.
- Klient niebędący Konsumentem może wykonywać uprawnienia przysługujące mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 i nast. Kodeks cywilny. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta niebędącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi nie będącemu Konsumentem.
- Klient niebędący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Towary nie są objęte gwarancją.
§9 Umowy zawarte z przedsiębiorstwami składającymi zamówienia w celach zawodowych
- Postanowienia niniejszego artykułu mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientami będącymi przedsiębiorcami składającymi zamówienie w celach zawodowych.
- Złożenie zamówienia w imieniu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że osoba składająca zamówienie jest uprawniona do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego składa zamówienie. Złożenie zamówienia bez stosownego upoważnienia skutkuje odpowiedzialnością osób składających zamówienie za wszelkie szkody powstałe z tego tytułu.
- Przedsiębiorca ma obowiązek zbadać przesyłkę dostarczoną przez kuriera w sposób zwyczajowo przyjęty i po stwierdzeniu wady lub uszkodzenia produktu dokonać czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności kuriera.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy zawartej z przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez konieczności podawania przyczyny wypowiedzenia.
- Wszelkie spory powstałe w związku z wykonywaniem umowy zawartej pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§10 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
- W celu rozstrzygnięcia sporu powstałego w związku z zakupami dokonanymi w Sklepie, Konsument uprawniony jest do zwrócenia się o pomoc do następujących instytucji, kierując sprawę na drogę postępowania przed sądem powszechnym:
- stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
- Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego rozwiązania sporu;
- powiatowy lub miejski rzecznik konsumentów lub organizacja społeczna zajmująca się ochroną praw konsumentów.
- Szczegółowe informacje o możliwych pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów oraz dostępnych procedurach będą udostępniane w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, miejscy rzecznicy konsumentów, organizacje społeczne zajmujące się ochroną praw konsumentów oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Platforma internetowego rozstrzygania sporów dla konsumentów i przedsiębiorców na szczeblu UE (platforma ODR) jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR to interaktywna i wielojęzyczna strona internetowa z kompleksowym punktem obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§11 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie z uwagi na zmiany obowiązującego prawa lub zmiany w sposobie zawierania i wykonywania umów. Zmiany, o których mowa powyżej, nie mają wpływu na złożone, zrealizowane lub zakończone zamówienia i umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01.05.2025